59034b23eb10bb2c8804f867

Ümraniye Belediyesi’nden geri dönüşüm atağı

Geri dönüşüm atıkları konusunda, lisans sahibi işletmelerle çalışan Ümraniye Belediyesi, kendi atıklarını kendi toplamaya başladı.

Ümraniye Belediyesi ekipleri tarafından toplanan ambalaj atıkları, toplama-ayırma tesisine götürülüp, burada, ayırma bantlarında türlerine göre ayrıştırıldıktan sonra preslenip balyalanarak geri dönüşüm tesislerine gönderiliyor.

Çalışmalar neticesinde çöp depolama sahalarına giden atıklar azaltılarak çevre kirliliğinin önüne geçiliyor, geri dönüşebilir atıklar ekonomiye kazandırılarak, toplama maliyetlerinin düşürülmesinin ardından hammadde tasarrufu sağlanmış oluyor.

Ümraniye Belediyesi, toplama çalışmalarında 15 kamyon, 2 adet seyyar damper kamyon ve 2 adet denetim aracı olmak üzere toplam 19 araç kullanıyor. Ayrıca ambalaj atıkları; kutu, kafes, kumbara ve konteynerlerde evsel atıklardan ayrıştırılarak kaynağında biriktirilip ayrı toplanıyor.Belediye ekipleri, sanayi bölgeleri, fabrikalar ve alışveriş merkezleri gibi ambalaj atıkları fazla bulunan bölgelerde ise kanca vinçli konteynerler ile toplama işlemini sağlıyor.

18698082_1485110831521214_827301813087039965_n

TUNCA BELEDİYESİNE

TUNCA BELEDİYESİNE ait
Mercedes-Benz 3342 AROCS K EURO6
araç için hazırlamış olduğumuz 19 metre küp damperin teslimatını gerçekleştirdik.
YILDIZLAR Damper Kalitesini tercih ettikleri için TUNCA BELEDİYESİ çalışanlarına teşekkür eder Tüm Tunca Halkına Araçlarının hayırlı olmasını dileriz.

18622471_1485239464841684_6430711504259275562_n

Günün son teslimatı

Özel Müşterimize ait
Mercedes-Benz 3342 AROCS K EURO6
araç için hazırlamış olduğumuz 21 metre küp damperin teslimatını gerçekleştirdik.
YILDIZLAR Damper Kalitesini tercih ettikleri için teşekkür eder Araçlarının hayırlı olmasını dileriz..

fft261_mf23330796

Giresun’da Damperi Açılan Kamyon Üst Geçide Çarptı

Giresun’da seyir halindeyken damperi açılan buğday yüklü kamyon üst geçide çarptı.
Kaza, Karadeniz Sahil Yolu Giresun’un Bulancak ilçesi geçişinde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, Samsun’dan Trabzon istikametine seyir halinde bulunan buğday yüklü kamyon Bulancak eski cezaevi mevkinde damperinin açılması sonucu üst geçide çarptı. Kazanın ardından kamyondan koparak ayrılan damper ve kamyon bir süre yoldan çıkarak kaldırımda sürüklendi. Yaklaşık 100 metre ilerde kamyon ve damper yan yana durabildi. Herhangi bir yaralanmanın olmadığı kazada buğday yükünün geniş bir alana yayıldığı görüldü.

752x395-carklari-durdurdu-1494544480651

Çarkları durdurdu

TSE’nin imalatta kuralları değiştiren yeni yönetmeliği kaosa neden oldu. Firmalara yeterli zaman verilmeyince belgeleri tamamlayamayan 50 bin işletme üretime ara vermek zorunda kaldı

Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) yeni düzenlemeleri, otomotivden imalata, ulaşımdan esnafa kadar birçok alanda ticari hayatı kilitledi. Enstitü, karayolu araçlarının imal, tadil ve montajı hakkında 26 Nisan’da bir yönetmelik çıkardı. İlgili taraflardan gizlenen yönetmelik Resmi Gazete’de yayımlanmadan sadece bir gün önce kurumun internet sitesinde duyuruldu. TSE 13769 adı altındaki değişikliklerle üretimde kurallar sil baştan değişti.

50 BİN İŞLETME BOŞA ÇIKTI
Değişikliklere hazırlıksız yakalanan on binlerce işletme faaliyetlerini durdurup, yeni belge almak için arayışa girdi. Tadilatçı firmalara yeterlilik belgesi için zaman tanınmadı. Böyle olunca da fiziki ve ekonomik şartları müsaade etmeyen tadilatçı firmalar bir anda devre dışı kaldı. Yeni kararla, otomotiv yan sanayi firmalarının, tadilat yapabilmesi için 3.5 metre olan tavan yüksekliği standardı 4.5’e, alan genişliği zorunluluğu ise 150 metrekareye çıkarıldı. Başta İkitelli OSB olmak üzere Türkiye’de bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin yüzde 80’i üretim yapamaz hale geldi. Türkiye genelinde ise 50 bin işletme boşa çıktı.

MÜHENDİS BELGELERİ İPTAL
Tadilatçı firmaların çalıştırdığı mühendislerin yetki belgeleri de aynı hafta içinde çıkarılan tebliğ ile iptal edildi. Onbinlerce mühendisin TSE’nin vereceği eğitimi alması ve sonra da sınava girmesi istendi. Araçlara da hem TSE’nin kurmuş olduğu araç kontrol merkezlerinde, hem de TÜVTÜRK’te muayene olma zorunluğu getirildi. Yeni çıkarılan belgeler şirketlere maliyet de yükledi. Belgelerin firma başına maliyetleri ruhsatları ile birlikte 20 bin TL’yi buluyor. Şirketler hem maliyetlerinin artmasına hem de iş yapamaz hale getirilmelerine tepkili.

OSB’LER VE ODALAR DAVA AÇTI
Konuyla ilgili olarak İstanbul’da faaliyet gösteren 8 OSB bir araya gelerek yönetmeliğin iptali için dava açtı. Makine Mühendisleri Odası ve bazı STK’ların da konuyu yargıya taşıdığı öğrenildi.

HAVALİMANI DA ETKİLENDİ
Yönetmelik günde binlerce kamyonun çalıştığı yeni havalimanı inşaatını da vurdu. Son bir haftada 400’den fazla kamyon belgelendirme yapamadığı için otoparklara çekildi. Havalimanında çalışmak üzere tadilata giren ve yeni satın alınmış 28 araç da İkitelli OSB’deki fabrikaların standart dışı kalması nedeniyle beklemede.

TSE’nin yeni yönetmeliği, iş kazalarını önlemek için yapıldı. En sert tedbirler ise E5 üst geçitlerine çarpmalarıyla gündeme gelen damperli kamyonlara getirildi. Bu kamyonların imalat, tadilat ve montajlarına ilişkin yeni belge zorunluluğu getirildi.

15181387_1269145466451086_5973293346238549452_n

Kısa Dorse

Kısa dorse, yüksek taşıma kapasiteli ve kullanım amacına uygun olarak dayanıklı çelik konstrüksiyondan üretilen kasalardır. Sal dorseler tır arkalarında ergonomik olarak kullanılabilmektedir. Portatif olarak tırlara montajı sayesinde kolaylık sağlamaktadır.

Kısa  dorsede çekiciden kumanda edilebilen  dingil kaldırma sistemi kullanılmaktadır. Dingil tutuculardan katlı körükle hareket kabiliyeti sağlanmaktadır. Konfor ve güvenlik ön planda tutularak hava süspansiyon sistemi ile tasarlanmıştır. Herhangi bir problem göz önünde bulundurularak fren sistemi farklı sistemlerde uygulanmıştır. Böylece oluşabilecek problemlerde çözüm en etkili ve pratik şekilde uygulamaya konulmuştur.

Kullanılan fren sistemleri tonaja göre fren tutuşu için otomatik yük ayarı, park halinde güvenli duruşu ve beklenmeyen bir problem esnasında frenlenmesi için imdatlı fren körükleri, balata aşınmalarına göre otomatik ayarlı fren, frenleme esnasında kızaklamayı önlemek için ABS, her tekere ayrı frenleme imkanı tanıyan EBS, Ayrıca EBS fren sistemi devrilmeyi önleyen özelliği ve geniş raporlama özelliği sayesinde üretici ve kullanıcılar için adeta bir can simidi görevini üstlenmektedir.

Kısa  dorselerde taşınacak yüke göre ölçülendirilmiş kapak sistemleri kullanılmaktadır. Genel olarak 85 cm. kapak boyu tercih edilmekte olup ek olarak üst ilaveler yapılabilmektedir. Üst ilaveler 35 cm. yüksekliğindedir. İhtiyaç ve talebe göre bir veya iki sıra uygulama yapılabilmektedir.

Elektrik sistemi yalıtımlı ve geçmeleri soketli tesisat ile treylere iletilmektedir. Treylerin arkasındaki tesisat panosuna bağlantı sağlayan sistem yine aynı pano içerisindeki sigortalama ile kısa devre ve olası problemlere karşı korunmaktadır. Sürücülerin karanlıkta treyleri görebilmesi için uç kısımlarına renkli lambalar kullanılmaktadır.

Kısa  dorse sektöründe güvenilir kurum olmayı ilke edinen firmamız ve çalışanlarımız ile müşterilerimize en üst seviyede kaliteli hizmeti sağlayarak müşteri memnuniyetini sürekli yüksek tutmayı amaçlamaktadır.

trabzon_daki_sanayi_siteleri_tse_standartlarina_uymuyor_h420903_4eeb8

Trabzon’da sanayi siteleri bu standarta uymuyor!

Trabzon Madeni İşler ve Teknik Makine Esnaf Sanatkarlar Odası Başkanı Mustafa Pehlivan, Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) sanayi esnafından istemiş olduğu yeni düzenlemeleri mevcut iş yerlerinde uygulamalarının söz konusu olamayacağını söyledi.

TSE’den geçtiğimiz Nisan ayında kendilerine bir genelge ulaştığını belirten Oda Başkanı Mustafa Pehlivan, bu genelgeye Trabzon’da sanayi esnafının kullandığı iş yerlerinin uymadığını belirtti. Konuyla ilgili yönetim kurulu üyeleri ile bir araya gelerek bir değerlendirme yapan Mustafa Pehlivan, TSE’nin sanayi esnafından istemiş olduğu yeni düzenlemeleri, mevcut iş yerlerinde uygulamalarının söz konusu olamayacağını belirterek, “ ‘İş yerinde yemekhane olacak, iş yerinde müşteri bekleme salonu olacak. Mühendisin olacak’ diyor. Çeşitli istekleri var. Ama dönüp arkamızı baktığımız zaman bizim iş yerlerimizde ne bekleme salonu olur, ne yemekhane olur. Ne de mühendis barındırabiliriz. Çünkü 84 metrekare bir iş yerimiz var o da ancak bir kamyona yetiyor. Zoraki kamyonun işlerini halledip göndermenin hesaplarını yapıyoruz. Eğer bu iş yerlerinde, bu genelgede yazanlar istenirse ve bunda ısrarcı olunursa bir çok arkadaşımız iş yerlerini kapatmak zorunda kalacak. TSE’nin istediği standartlara uygun iş yerlerinin yapılması gerekiyor. Bu şartlarda içinde bulunduğumuz dükkanlarla bu istenilenleri yapmamız mümkün değil. Günün şartlarına uygun, modern ve şehrin içerisinden çıkmış bir sanayi sitesine sahip olabilirsek o zaman bizden ne yapmamız gerekiyorsa istesinler biz bundan mutlu oluruz ”dedi.  Trabzon’da büyük sanayi grubunun ve iş makinesi grubunun mevcut sanayilerde artık hizmet veremez hale geldiğini kaydeden Pehlivan, “İstihdam beklenen bir şehirde istihdamın önünü açacak iş yerleri yapılması lazım. Tır grubuna hizmet veremiyoruz çünkü bizim iş yerlerine Tır giremiyor. Başka şehirlere gidiyorlar. Bu konuda Trabzon olarak çok geride kaldık. Turizm merkezlerine giden yollarda günübirlik iş yerleri kuruluyor. Belediye Başkanımız turizm güzergahlarında sanayi şeklindeki iş yerlerine ruhsat verilmeyeceğini belirtmişti. Trabzon-Maçka yolu üzerinde iş yerleri yapılmış. Günü birlik bunları yapmayalım. Trabzon’a yakışır bir sanayi sitesi kuralım. Trabzon sanayi sektörünün her geçen yıl günden güne gerilediğini göz önünde bulundurularak yeni modern ve günün şartlarına uygun daha büyük iş yerleri yapılması artık şehrimizin olmazsa olmazıdır” ifadelerini kullandı.
Kaynak: HABER 61

15977178_1325048877527411_9204322195583844709_n

Satılık sal dorse

Satılık sal dorse, yüksek taşıma kapasiteli ve kullanım amacına uygun olarak dayanıklı çelik konstrüksiyondan üretilen kasalardır. Sal dorseler tır arkalarında ergonomik olarak kullanılabilmektedir. Portatif olarak tırlara montajı sayesinde kolaylık sağlamaktadır.

Satılık sal dorsede çekiciden kumanda edilebilen  dingil kaldırma sistemi kullanılmaktadır. Dingil tutuculardan katlı körükle hareket kabiliyeti sağlanmaktadır. Konfor ve güvenlik ön planda tutularak hava süspansiyon sistemi ile tasarlanmıştır. Herhangi bir problem göz önünde bulundurularak fren sistemi farklı sistemlerde uygulanmıştır. Böylece oluşabilecek problemlerde çözüm en etkili ve pratik şekilde uygulamaya konulmuştur.

Kullanılan fren sistemleri tonaja göre fren tutuşu için otomatik yük ayarı, park halinde güvenli duruşu ve beklenmeyen bir problem esnasında frenlenmesi için imdatlı fren körükleri, balata aşınmalarına göre otomatik ayarlı fren, frenleme esnasında kızaklamayı önlemek için ABS, her tekere ayrı frenleme imkanı tanıyan EBS, Ayrıca EBS fren sistemi devrilmeyi önleyen özelliği ve geniş raporlama özelliği sayesinde üretici ve kullanıcılar için adeta bir can simidi görevini üstlenmektedir.

Satılık sal dorselerde taşınacak yüke göre ölçülendirilmiş kapak sistemleri kullanılmaktadır. Genel olarak 85 cm. kapak boyu tercih edilmekte olup ek olarak üst ilaveler yapılabilmektedir. Üst ilaveler 35 cm. yüksekliğindedir. İhtiyaç ve talebe göre bir veya iki sıra uygulama yapılabilmektedir.

Elektrik sistemi yalıtımlı ve geçmeleri soketli tesisat ile treylere iletilmektedir. Treylerin arkasındaki tesisat panosuna bağlantı sağlayan sistem yine aynı pano içerisindeki sigortalama ile kısa devre ve olası problemlere karşı korunmaktadır. Sürücülerin karanlıkta treyleri görebilmesi için uç kısımlarına renkli lambalar kullanılmaktadır.

Satılık sal dorse sektöründe güvenilir kurum olmayı ilke edinen firmamız ve çalışanlarımız ile müşterilerimize en üst seviyede kaliteli hizmeti sağlayarak müşteri memnuniyetini sürekli yüksek tutmayı amaçlamaktadır.

 

17362941_1395466640485634_3077106819288971618_n

Kamyonet Kasaları

Kamyonet kasaları, müşteri talebine göre çeşitli kullanım amaçlarına uygun seçenekler sunması ile tercih edilmektedir. Müşteri talebi ve isteği her zaman ön plandadır. Çeşitli sektör ve kullanıma göre çeşitlilik göstermektedir.

Kamyonet kasaları, açık ve kapalı olmak üzeri iki ana gruba ayrılmaktadır. Müşteri talebine göre her iki yandan ve arkadan kapı açılımı yapılmaktadır. Bu sayede kullanım kolaylığı müşterilere kullanım kolaylığı sağlanmaktadır.

Kamyonet kasalarında açık kasalar yük ve eşya taşıma alanında yaygın olarak tercih edilirken kapalı kasalar daha muhafazalı taşıma gerektiren gıda vb. sektörlerde tercih edilmektedir. Açık kasalarda kapaklara monte edilen yan ve üst profiller sayesinde ergonomik kullanıma olanak sağlanmaktadır. Müşteri talebine göre kapaklara monte edilen profiller hafif branda veya tente ile kapatılmaktadır. Böylece toz ve yağmurdan koruma sağlanmaktadır.

Kapalı kasalar daha mukavemetli taşıma sağladığı için gıda, ilaç vb. sektörlerde yaygın olarak tercih edilmektedir. Kullanılan alan ve ihtiyaçlara göre kapalı kasalara izole sistem uygulaması yapılmaktadır. Bu sayede soğuk ve sıcak dengesi sağlanıp taşınan ürünün muhafazası arttırılmaktadır. Kapalı kasalarda tente uygulaması da yapılmaktadır. yanlardan açık bırakılan kasaya kayar perde denilen sistem kurulmaktadır. Bu sayede ürünlerin yağmur, ısı, toz vb. türü etkilerden korunması sağlanıp sağ ve sol taraflara uygulanan kayar perde sistemi sayesinde iş kolaylığı sağlanmaktadır. Kayar perde sisteminde yan cepheler tamamen açıldığından dolayı yükleme ve indirmede müşterilere kolaylık sağlamaktadır.

Firma olarak ihtiyaçlarınızı ve çalışma şartlarınızı tespit ederek işinize en uygun aracı yüksek kalite ilkemiz doğrultusunda sizlere sunuyoruz. Uzman kadromuz ve kaliteli ürünlerimiz sayesinde uzun yıllar müşterilerimizin memnuniyetini kazanmak temel prensibimizdir. Merak ettiğiniz soruları cevaplamak ve daha detaylı bilgi vermek için sizi firmamızda görmekten mutluluk duyarız.

 

17554291_1487137404632536_961986156305812021_n

Kamyon Damperi

Kamyon damperi, kamyonun kasasını kaldırıp içindeki yükü boşaltmaya yarayan mekanik bir sistemdir. Elektrikli kumanda ile kontrolü sağlanan kamyon damperi bu sayede sürücüye kullanım ve kontrol kolaylığı sağlamaktadır. Kamyon ile damper arasında bir piston bulunur. Bu piston sayesinde damperin hareket kabiliyeti sağlanır.

Kamyon damperi havuz tipi damper, hafif ticari araçlara uygulanan damper, kaya tipi damper, hurda damperi, araç üstü damper, dev damper olarak kendi içerisinde gruplara ayrılmaktadır. Damper denildiğinde ilk akla gelen ve yaygın olarak kullanılan ağır yük kamyon damperleridir.

Kamyon damperleri özellikle inşaat sektöründe sıkça kullanılmaktadır. Hareketli piston sayesinde kullanım kolaylığı sağlayan damperler özellikle kum, çakıl, taş vb. ürünlerin taşınması ve boşaltılmasında kolaylık sağlaması açısından sıkça tercih edilmektedir.

İnşaat sektöründe genellikle tercih edilen standart damperli kamyondur. Yol yapım çalışmaları ve toprak, harfiyat taşıma konusunda araç üstü damperler tercih edilmektedir. Kaya, taş ve odun gibi dayanıklı ve ağır malzemelerin taşınmasında dev damperler veya kaya tipi damperler tercih edilirken, kum asfalt gibi daha tanecikli malzemelerin taşınmasında küvet tipi damperler tercih edilmektedir.

Kamyon damperlerinin kapakları manuel ve hidrolik olarak ayrılmaktadır. Hidrolik kapaklar sürücü tarafından kumanda edilebilen türdedir. Manuel kapaklar ise damperin hareketi esnasında piston damperi kaldırdıkça orantılı olarak arka kapağın açıldığı sistemdir.

Kamyon damperlerinde çeşitlilik her sektöre ve çalışma alanına göre mevcuttur. Müşteri isteği doğrultusunda şekillenmiş olan kamyon damperleri uzun yıllar kullanılması ile de müşterilerin yüzünü güldürmeye devam etmiştir.

Yukarıda saydığımız kamyon damperleri çeşitleri ve daha fazlası için bizimle iritibata geçebilir veya bizi yerimizde ziyaret edebilirsiniz. Müşteri memnuniyetini ve iş güvenliğini her zaman ön planda tutmakta olan firmamız ile sizlere hep daha iyi hizmet vermekteyiz.